Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MaYRıT. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bodrum - Bdorum Kalesi

Beyazlar içinde yaşamak isteyenlerin şehri Bodrum, Halikarnas balıkçısı, Neyzen Teyfik, Zeri Müren ve onlarcası bu şehrin büyüsünden kurtulamamış. Eşsiz koyları, doğa harikalarıyla gezmelere doyamayıp giderken aklınızda kalacak yerlerden dünyaca ünlü tatil yeri BODRUM.
Şehir nufüsu 160.000 dolaylarında ve bu tatil sezonunda 600.000 civarına çıkıyormuş. 5 yıldızlı otellerinden sahil kenarı küçük harika evlere kadar her yerinde huzur kokan sokaklara sahip. Eğlence ve kafa dinlemek için ayrı gece gündüzü yaşayabilirsiniz. Gündüzleri daha çok hediyelik eşya, çarşısı gezmeyi, geceleri ise barlarında, sahilinde eğlenmek için geçiriyorsunuz. 

Bodrum'da marina ve çevresindeki kafeler, ayrı milletlerden binlerce insanın içinde kaybolup gidebilirsiniz. Denizden uzaklaşmadan ister ekmek arası, isterseniz şarabınızı yudumlayacağınız onlarca mekan var. Kendi başınıza bir bankta oturup tekneleri seyretmek farklı mekanlardan çıkan müzikleri ve insanlardan oluşuyor Bodrum.
Her sene yaz tatilinin başlamasıyla haberlere konu olan Bodrum'da şehir merkezinde ufak bir halk plajı bulunuyor ancak pek tavsiye etmiyorum. Mavinin her tonunu görmek için bir gününüzü tekne turuna ayırıp köpük partilerinde güzel bir gün geçirip her koyunda denize girmek ayrı bir eğlenceli.
Denizi dışında Bodrum kalesi ve su altı müzesi bulunmakta. Müzenin giriş fiyatı 2017 yılı içerisinde 50 tl. Yerli turistler pek tercih etmiyor bu sebeple. Müze içerisinde deniz altından çıkarılan eserler sergileniyor. Yılda bir kere tatile çıkıyorum zaten diyip para hesabı yapmıyorsanız gidin derim.
Zeki Müren'in evi de Bodrum'da. Bu evi müze haline getirip kullandığı günlük eşyaları, medya önünde giydiği kıyafetleri gibi kısacası her şeyiyle bir müze oluşturmuşlar. 5 tl gibi küçük bir ücreti var. Ulaşımı da kolay olunca gidilmesi gereken yerlerden. Ben evin içinde gezerken şahsen çok eğlendim.




 Zeki Müren maketi ve yatak odası



Gramofonundan, sehpasına kadar her şeyiyle Zeki Müren.


Gece çökmeye başladığında Kale fotoğrafları ile harika bir anı yakalayıp gece hayatı içinde kaybolmak lazım.  Gündüz bembeyaz geceleri rengarenk bu şehirle ilgili yazılacak çok şey var belki ama yiyin, gezin, yüzün, eğlenin ve tadı damağınızdayken gidin.

Geldim gördüm yenildim gittim :)



Dipnot: Sokaklarında çok sayıda heykeller bulunuyor bu heykellerin çevresinde de oturma alanları mevcut. Nereye gitsem bir başka heykel. Sanat içinde bir şehir. 
Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder

Online Ziyaretçi

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı